Två veckor i vinterlandet

2014-01-06 / 14:10:00

Bästa ledigheten på länge, inget plugg, inga måsten. Helt perfekt.

För två veckor sedan tokbakade jag kakor och sov två timmar innan mina fötter (och kropp) var på väg till Östersund.

Kom hem och träffade tomten (alltid bra att ha kontakter).
 
Klädde en jultall. Vem vill ha en gran liksom? Näsh, Olofssonsklanen kör på tall.

Julafton! Att besöka kyrkan hör till traditionen, alltid lika trivsamt och mysigt.

Tog en julselfie som sig bör tas på kvällskvisten. Självklart på toa där bästa ljuset finns.


Juldagen! Himlarns mysig dag. Enligt tradition träffas släkten och käkar kakor, göttans!

Något jag gjort extra mycket under dessa veckor är att dricka té, blir verkligen inte less på den drycken.
Vill gärna tipsa om champagne-té, ett riktigt gott och smakrikt té.

Kvällen fortsatte med Sofi m.fl! Juldagen är ju en hemvändarkväll så det var riktigt kul att få träffa några kända ansikten igen. Hörnet blev vår destination.

Sen var det min tur att bli sjuk (ej bakis). Yuk. Låg och halvsåg Narnia och Harry Potter hela Annandagen.
Men dagen efter denna hastiga magsjuka som faktiskt nästan gick igenom hela familjen innan den lämnade oss i fred, befann jag mig på isen.
Skridskor! Denna ädla idrottsliga utövning. Love it. Gled över isen med bröderna, brorsdottern och modern.


En fin vecka flöt iväg med inslag av skratt, pusslande och shoppande.
Jag, Mackan, Malin å Tobbe for nämligen till Östersund. Vilket var riktigt kul, musiken i bilen förblev en blandning av 80-tals pop och det mest använda ordet blev "surtt".
Sushi, lite shopping (400 kr för 3 snygga tröjor = NÖJD) och Hobbit på bio. En riktig super dag!

Nyår! Mitt nyår spenderade jag med grannarna samt en sväng till Mackan å Malin.
Fondue, denna traditionsenliga rätt njöt vi självklart av. :')

2013 har varit en väldigt händelserikt år för mig.
  • Skrev klart C-uppsaten
  • Jobbade med en kommunikationsplan och gick samtidigt världens bästa kurs: Retorik.
  • Gick ut skolan, 3 år med Info10<3
  • For till Sthlm, såg Bruce.
  • Firade Midsommar med Mich, Nicole, Kevin, Pepsi, Alma, Sebastian, Micke och Micke.
  • Jobbade på IKEA.
  • Flyttade till en större lägga.
  • Firade mamma och pappas 120 årsdag ^^
  • Hade min värsta bakfylla någonsin (inga kommentarer).
  • Började jobba som VD på Kårhuset
  • For till Sthlm och firade brorsan 30 år.
Etc etc... 2014 kommer dock bli ett bättre år för mig. Har det på känn serreni!
Nyårslöfe gav jag inte, dock hade faderskapet ett bra löfte: Att ha roligare nästa år.
 
Men tillbaka till nyåret! Vi försökte ju he upp världens största UFO-ballong:


Efter några oroliga minuter (den dök in i ett träd, var nära att krocka med några hus) hehe så flög den upp i det blå.


Något av det skönaste med att ha varit hemma är ju först och främst att ha folk runt om sig nästan jämt. Det blir rätt ensamt annars när man bor själv (logiskt nog). Men en av mina favoritsysselsättningar var att dricka té och bygga pussel. Speciellt när man är hemma i Strömsund, det finns verkligen inget mer avslappnande.
 
 
500 bitars pussel, den ultimata siffran.
Något ni bör lägga märke till är talgoxen i sista pusslet. Ser ni att det finns en bit som ser lite trasig ut? Den har nämligen blivit tuggad och katt-dreglad på av min saknade kissekatt Seven. En liten anekdot. ^^
 
Andra djur som befunnit sig i min närhet är brorsans hundar.
Synd att Dunder (gråhunn) inte fick plats i ryggsäcken, annars hade jag nog tagit med han till Svallet och lämnat tillbaka han i september.
:>
 
(Obs obs: Arrax -minsta hunden i skaran- fastnade ej på något kort)
 
 
Skidåkning! Denna härliga utövning! Tänk att det hann jag med två gånger under mina veckor.
Minns ni när man var liten och typ hatade att åka skidor? Jag tyckte iaf att det var riktigt jobbigt och tungt att ta sig igenom 2,5 km spåret. Men dessa tankar har övergått till att bli mer njutningsbara.
Riktigt skönt att få glida runt i spåret med modern och fadern.

Hann även med att träffa lite vänner! Bland annat Isabella! :D
 
Tyvärr går dagarna allt för fort när man har roligt.
Tog bussen till Östersund igår, tog en trevlig pause på Pause med Linnéa och Johan innan tåget drog iväg till staden med stort S.
 
 
Fina veckor med vänner och familj.
Men eeey! Nu kör vi 2014!
 
Take care now, bye bye then.
//Erika
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mich

Åh vilken härlig uppdatering! Va mysigt du verkar ha haft det! Och älskar Ace Ventura kommentaren I slutet, haha ;) Jag saknar faktiskt Sundsvall en del nu, och saknar dig! Hoppas ditt 2014 blir toppen!

Svar: Ih glad att du gillade den! Åh tack du verkar oxå ha haft det super härligt! Haha eller hur ;) Saknar dig med!! Kom å hälsa påå! Tack detsamma bästa Mich! :D
Erika Olofsson

2014-01-06 @ 18:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0