Hamnyran

2014-07-06 / 17:03:21

Gårdagens bestyr bestod till största del av shopping.
"Åh va roligt" -tänker ni.
"Vilket jäkla helvete" -tänker jag.
 
Nä okej inte riktigt så, men ni som känner mig vet att jag hatar att göra bort pengar. Spara är mitt motto och det jag diggar allra mest. Men visst kan shopping vara roligt det med och visst är det kul när man får ta på sig något nytt roligt plagg.
 
Hur som haver, igår var den stora shoppingdagen.
 
Jag befann mig på Birsta med en ytterst detaljerad lapp.
En lapp med beskrivningar på noga uträknade priser, och detaljer om plaggen jag letade efter, samt vart jag borde finna dessa. Allt för att effektivisera min shopping. Ett mycket smart sätt, som jag gärna rekommenderar till andra. Det gör nämligen att det inte finns utrymmen för att annan form av shopping.
 
11:40- 15:16. Ungefär tre timmar tog det att hitta, två par skor, x-antal toppar och två par jeans.
Jag är nöjd.
 
 
Prislappen blev en större summa, men som inte stämde överrens med min uträkning, på ett positivt sätt.
Det blev nämligen bra mycket mindre än vad jag räknat med. Skönt! (Dock ska det sägas att jag missade 3 grejer p.g.a kände att jag ej behövde dessa).
 
Sen då?
Jo hamnyran(festen?) stod på schemat. Hängde med mina fina vänner från Kåren innan vi gick till staden.
 
Vackert inte sant?
 
Pride-tältet satte vi oss i och njöt en stund av tillvaron.
 
Nästa vecka väntar ännu en trevlig tillställning.
Dunder i Ström! Ska bli sjukt kul att få träffa brudarna igen, ser riktigt framemot det.
 
Ha en fin söndag!
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0