Pyssel - You need it

2014-11-16 / 21:03:12

Det här med pyssel har nog alltid funnits i min värld. Jag som yngling kunde nog (vad jag fått berättat för mig) sitta väldigt länge och pyssla med en å samma saker en längre tid. Fantasi och kreativitet går ju lite hand i hand och fantasi har jag aldrig haft en brist av.

Kanske just därför har intresset fortsatt? Att pyssla är förresten något jag rekommenderar alla att göra. Det finns verkligen inget mer avkopplande än att låta kreativiteten flöda, att se penseldragen forma linjer, att limma ihop något, forma i ståltråd eller vika en fjäril.
 
Men pyssel kan komma i andra former än vad jag räknar upp här. Din form av pysslande kanske involverar att spika ihop ett hus? Baka en kaka? Skruva ihop senaste möbeln från Ikea? Laga en god måltid? Eller kanske lösa ett korsord?
Saker som man måste koncentrera sig på, stänga ute all annan verklighet för att förverkliga sin vision.
 
En (förhoppningsvis) avkopplande stund där kreativiteten får flöda på olika sätt.
 
 
Mmh.. Pyssel finns i olika former. Idag tog jag och gjorde om min föränderligatavla t.ex. Denna gång blev det ett hus, fjäll, skog och gräs. Inte alls bearbetad eller seriöst gjord. Men jag är nu mästare i streckritning :D
 
 
 
Mmh, som det kan gå.
Nä nu blire till att slurpa i sig sista koppen té minsann.
 
Ha de!
//Erika
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0