Från bro till hemfärd och allt däremellan

2014-10-23 / 23:25:17

Halloj!
Veckorna går.. och tänka sig jag har hunnit med en hel del.
Bland annat en hjort/ren i ståltråd:
 
 
En lördag gick vi på nya bron. En grådaskig dag, men med friska vindar. En helt ny upplevelse  riktigt roligt att få se Sundsvall i en ny synvinkel.
Bildbomb av brogång:
 
 
Vad mer då?
Jo en väldigt fin kväll med Amanda och Ullis förgyllde lördagskvällen (Du var saknad Sanna).
 
 
Men förra veckan var en tuff jobbavecka minsann. Därför kände jag att det var dags att åka hem en sväng till urskogen. Det är verkligen ren avkoppling jag känner när jag korsar gränserna mellan mina båda hem. Jag kopplar av till 100% och kan verkligen släppa jobbet.
En välbehövd helg helt enkelt.
 
 
Hemma njöt jag av sällskapet samt de tusen kopparna té jag slurpade i mig.
En rolig grej jag bestämde mig för att göra var en skattjakt med mina brorsbarn. Sagt och gjort, köpte en skattkista och fyllde med roliga saker. Klädde därefter ut mig till pirat och gjorde en skattkarta med olika uppdrag.
 
 
Det första uppdraget var att sjunga en sjörövarsång för att få tillgång till skattkarta. Andra uppdraget: Att stå på ett ben och skrika "kuckeliku". Tredje uppdraget: Springa tre varv runt sandlådan. Fjärde uppdraget: Åka rutschkana. Femte uppdraget: Leta efter skattkistan.
 
 
En riktigt rolig förmiddag blev det, tror Nova och Lucas tyckte det med ^^
Resten av dagen lekte vi skattkarta och "hitta skatten" ^^
Sedan hade jag och päronen lyxen att bli bjuden på finmiddag av Mackan å Malin. Älgfilé med kantarellstuvning och rostade rotsaker med vitlökssmör. En stor del av mig dog matdöden. Så fruktansvärt gott!!
 
Å Malin hade gjort en sjuukt god efterrätt. Mjölkchokladsmousse. Mums!!
 
Som vanligt kunde jag inte sluta gosa med hundarna heller.
Gråhunden Dunder och drevern Arrax, duktiga hundar som varit ute på jakt under dagen.
 
 
Efter en riktigt mysig helg tog jag mig hem till Svallet igen.
En fin början på veckan har det varit, med ett ännu bättre slut. Ty en ny Vice har jag fått! Shielo har joinat kansliet, vilket känns kanon!
 
Måste även dela med mig av denna reklam som jag såg av en slump.
Älskar humorn^^
 
Så nu fortsätter min vecka med jobb på lördagnatt.
Det kommer säkert bli bra, Kåren fyller 25 år nämligen.
Sedan kommer min söndag förgyllas med massa pole dance. Bästa sporten som sagt.
 
Nej, nu blir det lite sömn på detta.
Tack för att ni fortsätter läsa trotts dåligt med uppdateringar. <3
God natt!
 
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0