Måndag

2014-09-01 / 23:03:26

Det finns vissa delar av vardagen som jag diggar lite extra.
Du har säkert också sådana, saker som gör att man uppskattar varje vardag lite mer.
 
Jag har två:
Cykelvägen till och från jobbet.
Témys på kvällen.
 
Dessa grejer gör jag varje dag, men jag älskar och uppskattar dom lika mycket ändå.
Varje gång jag trycker ner pedalen och cyklar hemifrån så kan jag inte tänka på något annat än miljön runt om mig, samt trafiken. Precis samma sak händer på kvällen, plötsligt är det bara jag och min vita springare.
 
På vägen hem idag kände jag doften av äppelträd. Det fick mig att tänka på äppelträdet vi hade hemma på gården i Ström. Gröna fina äpplen som brukade titta fram lagom till min födelsedag.
För höst och äpplen hör ju ihop.
 
Jag log för mig själv när doften nådde mig innan hjulen tog mig vidare mot min lägenhet.
 
 
Té. Jag har ju redan skrivit om té.
Men det tål kanske att upprepas?
Té är mitt lugn i en stressig vardag, det som får mig att slappna av och fokusera.
 
Finns det något bättre än en tékopp på kvällen?
Njaa.. inte mycket som toppar detta. ^^
 
 
Hoppas även ni har små guld glimtar i vardagen :)
//Erika
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0