Hej hopp!

2015-01-31 / 22:21:04

Tänk att jag befunnit mig i Svallet i snart en månad och ändå inte hunnit skriva ett inlägg? Tokigt, men sant! Här kommer därför en bilduppdatering från Strömsund i julas!
 
Jag lämnade ett soligt Sundsvall för ett kallare Jämtland.
 
 
Tänka sig.. Tomten hälsade på i Friggen!
 
Jag hittade min gamla Lucia-krona. Kände att jag va tvungen att prova den igen när jag faktiskt hade håret för det enligt stereotypen. Tobbe och Camilla var ju även hemma denna vecka, och tänka sig, Viggo, Camillas son, kallade mig t.o.m för Lucia! Himla trevligt tyckte jag. ;)
 
Glöggmys!<3
 
Vår julafton spenderas alltid i kyrkan på förmiddagen. Super trevligt!
 
 
De här med selfies är man ju rena experten på ;)

Juldagen spenderas hos farfar med släkten och med massa kakor. Alltid lika trevligt tycker jag minsann!
 
Jag, Camilla, Tobbe, Mackan och Malin for in till Östersund en lördag. Käkade gött och såg Hobbit. Himla trevligt trots mega-förkylning.
 
Hemma i Ström fick vi syn på en Nötskrika. Personligen har jag aldrig sett denna stora fågel, så det var riktigt kul att få beskåda.
 
HÖKARÄNGEN!
 
Pusslande och otroligt många koppar té blev det även :')
 
 
Nyårsafton firade jag med familjen och Honns. Alltid trevligt och sjuuuukt gott med fondue.
 
 
Skridskor och pyssel med garn blev det även.
 

Brorsan å jag gjorde sushi<3

 
Världens största måne! Himla passande att Dunder fick stå modell i detta ljussken.
Så avslutades några veckors härlig ledighet i Strömsund. Helt underbart. Det är verkligen något speciellt med att åka ifrån staden man faktiskt jobbar i och vara ledig på annan ort. Vill rekommendera det, för full avkoppling från jobb.
 
Så tack mina nära och kära för fina dagar.
Tillbaka i Svallet igen fick jag en härlig överraskning då kalendern för 2015 var klar för Salong Barock! Så sjukt roligt att få den. Ni kanske kommer ihåg? I somras tog jag några bilder med Salong Barock. Efter några timmars sminkande åkte vi till Matfors för att hitta den perfekta bakgrunden.
När vi hittat den, tog några bilder, så började det ösregna.
Sjukt tur att vi hann ta denna. Så nöjd och så glad!
 
 
Så nu tågar dagarna på som aldrig förr. Nästa helg tror jag dock blir den bästa på länge;)
 
 
Grilla minimarshmellows över öppen ljusveke. Rekommenderas till den som ej innehar en eldstad.
 
Ha däää!
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0