Lyx, Lax och Hår.

2015-05-14 / 00:39:06

Dagen D var kommen.
Min relation till mitt kära löshår hade förvärras drastiskt. Vi som började våra dagar en kall vinterdag skulle se slutet en mulen majeftermiddag. Kluven kände jag mig, men relationen hade blivit så trasslig på sista tiden att det bara fanns en utväg. Så jag satte ner foten och sade "nu är det klippt".
 
 
Nöjd? Nöjd! Även om mitt ex-hår fick mig att känna mig som ett kraftfullt lejon. Så var det så skönt att äntligen kunna dra fingrarna från hårbotten ut till topparna igen. Fräscht!
 
Resten av denna dag spenderades på förrådet med en hel bunt härliga människor. Här är några av dom:
 
 
Efter denna kanonhelg. Vad händer då?
Jo för några veckor sedan blev vi bjudna av en grossist på båttur!
Så i måndags for vi 18:00 med M/S Medvind.
 
 
Började resan med ostron och mousserat vin. Jag hade aldrig smakat ostron tidigare, men måste tyvärr säga att jag inte var så impad. Saltsak det dära!
 
 
Vi fick smaka hamburgare i nytt bröd (såååå goda) och smakbitar av kycklingmackor i miniatyr. Efter det käkade vi en stor buffé med allt från wokade grönsaker, pulled pork, kött, skagenröra, lax, löjrom, sallad, potatissallad, västerbottenpaj... yeeaah en hel hög med lyxmat!
Öppen bar var det dessutom, trevliga tider, en sådan måndagskväll.
 
 
Efterrätten bestod av olika ostar med marmelader, två olika cheescakes, en chokladtårta och äppelpaj.. Behöver jag säga att vi rullade hem efter detta?
 
 
Det var verkligen jättetrevligt! Tillråga på allt så vann vi en quiz och fick ett presentkort på en kurs för 2000 kr. Himlarns flyt! Behöver jag säga att vi var grymt nöjda med kvällen?
Att ha sådan tur, att bli bjudna från första början.. superb!
 
Efter den grymma måndagskvällen förflöt tisdagen och onsdagen med en blandning av stress och fulltös. Men nu har veckan förflutigt och ledigheten tar över! Grymt skönt även om det blir lite hemjobb för att underlätta nästa pressvecka.
He blir hel grätt däh!
 
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0