Valborg och trevligheter

2015-05-05 / 21:48:51

Men hörrni! Lita halvdant med uppdateringar här.. tur ni har tålamod med mitt oenergiflöde under mina lediga stunder.
 
Små uppdateringar:
  • Serien Suits har fastnat vid mina kvällsögon och tycks fortsätta göra så.
  • Mitt téintag har minskat, lite synd må jag säga.
  • Mitt kvargintag har ökat.
  • Förutom mina gymtimmar har jag börjat träna hjärnan med hjälp av korsord.
 
Min valborg firades med Anna, Olle, Elin plus fem personer i en härlig tapasafton! Verkligen en kanonhärlig idé och fruktansvärt god!
Jag gjorde färska dadlar inlindade i bacon som befann sig i ugnen i 15 minuter (225 grader), samt tortilla-trekanter med ost och skinka som smält i ugnen som doppas i guacamole. Blev riktigt gott och mina vänner hade gjort grymmt goda rätter dom med, t.o.m egengjord aioli! Jag som älskar aioli! Behöver jag säga att vi blev mätt och glada?
 
 
En upptäckt för min del var rödbetor med chevré och valnötter<3 Men när jag ändå är i matprat, så vill jag passa på att tipsa om ett nytt gott vin! NVY, är ett mousserat vitt vin med smak av passionsfrukt. Ett otroligt gott vin som verkligen smakar det som utlovas.
 
Trevligt, trevligt!
Andra maj, var en spännande dag på många vis eller iaf två vis. Uppvisningsdags för mig nämligen!
Det blev jag, Kajsa och Sofia som körde Sway inför runt 60 personer. Vilket gick bra! Jag har fortfarande mer utvecklings potential, vilket också känns kul att få fila på. Känner mig nöjd :)
 
Vi får alltid feedback efter Express kurserna av Camilla som är vår danslärare, hon skrev bland annat detta om mig:

"När du klev in första lektionen så tog du verkligen rummet! Du har hittat självförtroendet i dansen och tvekar inte en sekund på att äga dansgolvet. Under denna kurs har du aktiverat armar och händer och har fått in ett naturligt flöde så att du äger både koreografi och improvisation. Du har scennärvaro och har lärt dig hitta detaljerna i musiken genom att röra dig på ett intressant och spännande sätt."'

 

Sjukt kul att få höra! Vilken boost! Speciellt roligt var det dessutom när Camilla bad oss improvisera till låten "Let it go" från Frozen och hon verkligen gillade det hon såg mig göra.

Mmh.. kände att jag ville skryta lite. ^^
 
Men kvällen slutade inte efter uppvisningen! För då kom Amanda, Ullis och Ronja (du var saknad Sanna). Vi hade en riktigt rolig kväll med utgång på Allstar och Oscar.
 
 
 
Ett roligt gäng fina brudar!
 
Så efter en fin helg är siktet inställt på fina majdagar som komma skall.
//Erika
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0