Påsk och sånt!

2016-04-02 / 10:26:55

Hallo! Glad Påsk i efterskott! Min påsk firades i Ström. Fantastiskt att få åka hem och fira lite med familjen. 


Det blev massa pimpeltävlingar och god mat. Kände mig faktiskt lite skeptisk till pimpling innan jag kom hem, men väl ute på isen kom minnena tillbaka. Känslan av att få napp är riktigt kul och att vara ute i flera timmar känns friskt och härligt. 

Rudsjö - Runt 200 gram. Dåligt, men tog en bastukilt från prisbordet. Haha att det ens finns va ju fantastiskt i sig?? 

Flykälen [FlykälN] - ca 700 gram, inget pris.

Kakuåsen - 2,2 kg, andra plats i damklassen. Love it! Stora fiskar, där vattnet riktigt skumpar i hålet när man drar upp dom. Snapsglas vanns det!


Viktigast är ju dock interntävlingen. Pappa, jag å Mackan vann varsin dag, så stämningen var ju bra med andra ord ;) 

Men, jag måste få lägga upp lite bilder på Jorm som är Mackan å Malins nytillskott. Gulliga fina mys-Jorm med riktigt mysig gosedjurspäls. Så söt!! 


Smälte av söthetsdöden.
Men brorsbarnsbus har oxå hunnits med, massa tékoppar och filmkvällar. 💖 

Jag gjorde äggråttor till påskbordet förresten! Det ska va kul att äta mat! 


Så tog påsken slut och jag vill verkligen tacka för den. Det var jätteroligt att få sånna fina dagar.

Tillbaka i Svallet är jag mitt normala jag...Oftast.


Onsdagskul med Laserdoom! 

Nöjeshallen är väldigt underskattad i Svallet vill jag påstå. Dom har ju allt! Gocart, laserdoom, spel, allt! 150 kr för 40 min laserdoom var sjukt roligt. Rekommenderas till alla. Ska försöka få mina kollegor att göra detta på nästa Aw dessutom.. Dom behöver bara lite övertalning ;) 

Så är vi inne i nutid.
Fredagsfeelingen igår var oslagbar.


Den här helgen blev lite annorlunda jämfört med vad jag tänkt mig... Men efter en morgonpromenad, té å gröt och några jumbomajs dränkta i choklad.. Så känns allt mycket bättre. :) 

Nu fortsätter jag helgen med städning å tvättning. Kul va? ^^ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0