Restaurangdagar

2016-08-27 / 11:07:48

Hur spenderar man sin torsdagskväll på bästa sätt? Jag spenderade min med Malin, min kära brorsfru!
Vi käkade på Kung Loui, vilket jag hört bra saker om. Älskar när smaklökarna får en ny kombo att ta sig an. Detta var garanterat det!
 

 
BAM! Pizza med löjrom, färskpotatis, dill, nån sås och rödlök? Funkar detta? Ja men faktiskt, även om jag inte skulle käka samma pizza igen så var den spännande och god. Grymt fin deg (älska kanter!) och bra råvaror. Det fina var även att vi kunde sitta ute, även om hösten har börjat sitt intåg, blåste det ljumna vindar i Svallet.
 
Därefter gick vi vidare till Innergården för att avnjuta Nutella Semifreddo. MÖÖMS.
 
Fantastiskt gott och i bästa sällskapet. Sjukt roligt att få sitta å prata om allt och ingenting en random torsdag i Svallet. <3
Men kvällen slutade inte här, vi gick på bio och såg Tarzan med Alexander Skarskård i huvudrollen. En oväntad film! Riktigt roligt att de inte hade gjort filmen på samma story, utan gjort om och tänkt nytt. Riktigt bra film som jag vill rekommendera.
 
En fin kväll fick sitt avslut och ögonlocken slocknade snabbare än en gepard attackerar en gasell.
 
Fredag. Efter en redig jobbdag tittade Serena, Jossan och Markus in i Svallet. Vi sågs och snackade genom en middag på Brasserie Verket. Väldigt roligt och gott! <3
 
 
 
Två dagar av Jämtlandsbesök och restauranger. Himlarns tur jag har!
 
Sundsvall och restauranger är ju ett kapitel i sig. Jossan gjorde mig påmind om att jag bott här i 6 år (shit pommes), det är ju en ganska bra tid det. Men aldrig har det funnits så många restauranger som det gör just nu. De flesta har dessutom riktigt bra mat.
När tid finns ska jag definitivt lägga in en restauranglista här. Men tills dess:Vill man äta för en billigare peng: Innergården. Dyrare: Invito. Därefter finns det alla sorter däremellan.
 
Ha en fortsatt fin helg!
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0