Selångermarknad

2016-08-20 / 13:30:50

Gårdagskvällen spenderades med Sara och Martin på Selångermarknad. Har aldrig befunnit mig på denna plats tidigare, men det var en kanonmarknad verkligen. 

Fantastiskt mycket knallar, tror vi gick runt i 2 timmar? 1 timme? Nästan helt utan att gå förbi samma knalle två gånger. Kokosbollar, halsband, ringar, pokemon huvudbonader, prydnadssaker, engelsk konfektyr, maaaat och massa annat. 

Att se vissa knallar, slängde mig dock tillbaka några år. Precis samma koncept som för 10 år sedan. 

Hur som haver, jag är väldigt imponerad över Selånger. Väldigt mycket folk trots mulet och kallt väder. Människor som gick runt och tittade på alla materiella ting som finns, barn som åker karuseller, skrattande tonåringar.. En glad människa som hunnit bli berusad sjungandes "Sara kom ut ikväll.." fick lära sig lite kampsportsgrepp av en ordningsvakt. 

En bra kväll alltså! 
Mina fynd blev detta:

Min absoluta favoritknalle var en som sålde "bra och ha saker" för 10 kr. Vem behöver inte tandtråd, ballonger, snöre, kortlek och kuvert?? Fantastiskt! Blåbärsboll och sourcream tunnbrödschips var även detta något som mina smaklökar verkligen gillade. 

Så tips till alla Sundsvallare Selångermarknad må ni besöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0