Wrap och Semelkladdkaka

2016-08-24 / 12:04:19

Vem älskar inte mat? 
Igår ställde jag mig och gjorde en vegansk kladdkaka och vegitarianska wraps. Kan ni förstå hur nöjd jag var efter att ha utfört detta? Sjukt nöjd ^^
 
Följande recept kommer inte från mig personligen. Men jag rekommenderar dem båda :)
 
 
Vegansk semelkladdkaka (Jag gjorde detta recept x2 för att få en större kaka)
150 g margarin
1 dl kikärtsvatten
2 dl socker
2,75 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk kardemumma
100 g mandelmassa
lite salt.
Smält smöret och blanda med kikärtsspadet. Riv mandelmassan.
Blanda ihop alla ingredienser. In i ugnen på strax över 175 grader i typ 25 min. Låt svalna.
På med vispgrädde och pudra florsocker över.


 
Den är på riktigt helt fantastisk! Har gjort den förut efter tips från kollegan Sofia. Testa!
 
Mitt andra projekt under gårdagen blev en wrap med vitkål (man skulle ha rödkål, men detta var slut vid tidpunkten jag befann mig på Coop), morötter, lime, avokado, granatäpple, salladslök och ost. Ni hör ju vilken fantastisk kombo det låter som?
 
Personligen tror jag att jag stekte på lite för högvärme/för kort tid. Å jag är liiiite skeptisk om tiden det gick till att göra dom faktiskt var värt det? Men dom blev goda och det var roligt att göra något nytt.  
 
Receptet hittar ni här: LÄNK TILL COOP
 
 
Nästa gång kanske man kan göra med sina egna favoritgrönsaker? Måste ju bli lika bra?
Väldigt spännande att ha lime i dock.. det är en underskattad citrusfrukt minsann.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0