Semester och leopardfläckar

2016-07-17 / 10:21:59

Trevliga semesterdagar! Det här med att inte vakna till ljudet av en väckarklocka, det är något av det bästa med semester. Att få vakna av sig själv, höra ljudet av människor på övervåningen.. Mysigt! Kan t.o.m urskilja vem som går i trappen pga alltid sovit i källarn (haha skills på en nedre nivå). 

Ett utdrag ur dagar som förflutit: 
▪ Tittat på sommar med Ernst och käkat Malins underbara nutellaknyten (omg), varma smördegsknyten fyllda med nutella, visst vattnas det i munnen?
▪ Hälsat på både mor- och farföräldrar. Träffade även på kussen Susanna! Trevligt! 
▪ Käkat fantastiskt god mat! Pulled chicken, my god. Sjukt gott och lättspytt som vi säger när något är mört eller mjukt ;) 
▪ Utebadet har fått sig ett besök med alla brorsbarn. 
▪ Har man ingen polestång så tager man vad man haver: 

Igår hade vi en liten släktmiddag. Sjukt trevligt! Fyndade en tunika på Helens några dagar innan och såg framemot att fli på mä denna skapelse. Haha visst blir man glad av dessa fläckar? 

Haha! Så fantastiskt! Inte trodde jag någonsin att någon skulle få se mig i en leopardmönstrad tunika och rött uppsatt hår?! Men jag älskart! Så roligt att få vara lite oväntad och annorlunda ibland. 

Gick runt i huset och spelade Flintstones signaturmelodi ända till resten av folket kom. 

Därefter åt och drack vi tills magen sprack. Nästan! Vi körde knytiskalas med massa grillat, såser och därefter sjukt goda tårtor. Jag har alltid älskat desserter och är ni lika förtjust som jag, så smaka på orden: Chokladmousse tårta och lemoncurd cheescake. Hade ni stoppat något av detta i er gom hade ni nästan trillat av stoln. Yummie!

Smått kassa snapchatkort. Men ni förstår poängen tror jag. 

Fint liv! En veckas semester har med andra ord förflutit, går ju onödigt snabbt detta må jag säga. Synd men sant. 
Hur som haver, ser ut att bli en fin dag! 

// Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0