Fjällen

2016-03-13 / 09:46:11

Fantastiska fjäll. Att leva i nuet är inte alltid lätt. Oftast tänker man på morgondagen, något som har hänt eller annat i framtidsanda. 
Att vara i Lofsdalen är att leva i nuet. Fjälluft, motion och familj (vi saknade några godingar). 


Google Maps. Fantastisk uppfinning måste jag säga. Körde Svall-Lofs utan problem. GPSen fungerar suveränt. 

Hur som haver så har det varit några kanondagar. Soligt och massa snö och god mat förstås (älskar mat, om någon missat det). 

Började med slalom med Mackan å Malin.


Slalom. Fantastisk (dagens ord) sport! Snabba svängar i en pistad backe. Älskart! Vi avnjöt en kanongod högrevsburgare och njöt hela dagen. Det måste dock sägas att få ta av sig pjäxorna och he på sig skorna efter en långdag är ganska prisvärt. 

Massa brorsbarnsbus har det också blivit! Kul! 

Nova och Lucas kunde dessutom åka slalom, väldigt roligt att se deras utveckling.

Vanlig hederlig längd blev det också. Förstår att det är riktigt bra träning, dog lite.. Men väldigt vackra vyer och trevligt sällskap gjorde det hela lättare.


Kort och gott: Fantastiskt! 

Hemfärd blev det efter dessa vackra dagar (logiskt). Måste dock få berätta om lördagskvällen. Kurade ner mig i en filt i soffan med té och vaniljglass toppat med blåbärssoppa. Ögonen vilade på "När Harry mötte Sally", denna härliga komedi som väger högre än Melodifestivalen. Kroppen var dock tung och trött, jag tillät mig själv somna i soffan. 
Missade om Harry fick sin Sally, även om jag vill minnas att så var fallet. Tvn stängdes av medan trötta steg gick för att borsta tänderna. 
Vad händer då? 
När kroppen är som tröttast, man har missat slutet på filmen och träningsvärken gör sig påmind.

Jo självklart börjar jag blöda näsblod. Skitnäsa! Våga vägra näsblod. Stoppade upp skiten med papper och gick och sov. 
Kändes lite tragikomiskt där i natten.

Men jag är nöjd! Jag har haft några kanondagar och det känns lyxigt att ha söndagen kvar. Fantastiskt. 

//Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0