Back at zero

2016-10-03 / 22:10:53

Hörrni, vad skönt det är att va tillbaka på noll. Noll i det här fallet är alltså något väldigt positivt. Ni vet när man inte riktigt är klar med saker? När man skjutit på grejer och inte hunnit/kunnat ta tag i dessa?

Nu är jag tillbaka i grund-mode. Zero. Tack vare en effektiv helg.
Städning, matlagning, diskning, tvättning, uppstyrning av tankar och strategiska beslut inför framtiden. BAM. Zero-mode.
 
Förutom detta har helgen även inneburit dansuppvisning (vilket gick kalas) och en kväll med Ullis och Amanda (du var saknad Sanna). Fick även en dos med kattgos på köpet.
Å apropå apröra så här nedan kommer en selfie, en sån har ni aldrig sett tidigare.
 
Men jag måste få tipsa er om ett fantastiskt gott recept! Spagetti med avokadosås.
 
Avokadosås
2 st mogna avokados
2 dl Creme Fraiche
1 dl buljong
2 vitlöksklyftor, pressade.
Salt och Peppar

Mixa allt till en slät sås/smet. Egentligen skulle man nog koka upp den sen, men det missade jag vilket tydligen inte gjorde något ^^ Ät tillsammans med massa spagetti.
Kanongott!
 
Tog även och gjorde matlådor på ris, paprika, färsk broccoli och kikärts/linsstroganoff. Blev riktigt bra! Tillagade allt precis på samma sätt som om de vore krovstroganoff. Yummie!
 
 
Så blev det måndag igen. Det gör sällan något tycker jag. Nån dag var ju veckan tvunget att börja med liksom? Det betyder ju egentligen bara att allt börjar om igen. Rutinmänniska som jag är, så diggar jag det lite.
Tog mig t.o.m till gymmet idag, vilket kändes roligt! Det är nog ganska viktigt att det känns så, tänker jag. Börjar därför med att endast köra maskiner och sånt som jag känner mig trygg med. Så kanske det känns så pass roligt att jag faktiskt vill hålla igång det igen. Det ser ljust ut i alla fall.
 
 
Så börjar veckan Zero och fortsätter mot mål nr 1.
Here we go!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0