25 år

2016-09-28 / 17:39:18

Det här med att fylla 25 år. Det är ju knappt så man orkar skriva det i bokstäver. Tjugofem.. okej det blev inte så långt som jag tänkte mig... hehe men ändå.
 
Det är alltid kul att reflektera tillbaka vad man trodde att en tjugofemåring var när man var liten. Mitt närmsta minne till dessa var nog att min bror Mackan fyllde 25 och bodde med Malin i Umeå. Fasen va vuxen han var då! Jag var ju ung och fräsch.. visste knappt hur man rörde ihop en pannkakssmet och levde livet som blåögd, tallpinnehängare. TYP.
25 kändes som en vuxenålder. Ändå känner jag mig ännu inte så pass vuxen att jag skulle vilja kalla mig för det? Jag föredrar kvinna i sina bästa år. Det låter mer tydligt, mer trovärdigt.
 
Helt ärligt så känns det lite som att åren efter universitetet gick lite för snabbt. Jag har liksom inte hunnit tänkt utan bara åkt med i närmsta vattenrushkana. Det känns därför riktigt bra att jag på sista tiden har tänkt lite mer på livet i ren allmänhet, vad jag vill göra med det... Kom liksom på att jag bara hade ett. Ett liv alltså.. vad jag vet. Känns dumt att spendera det i vattenrushkanor när det finns bergodalbanor.
 
Min 25-årsdag spenderade jag i Sthlm på tjänsteresa på mitt jobbs räkning för att lära mig mer om ett system vi ska sälja. Klev upp extra tidigt, åkte tåg och spenderade resten av dagen där.
Det blev helt ärligt en väldigt bra dag. Intressanta samtal, grattis-hälsningar, god mat och en tågresa hem.
 
Sen kom hon. En fin liten vän vid namn Shielo och plockade upp mig på tågstationen. Gölltjejen! Trots att hon var trött och jobbat apmycket kom hon och grattade mig.
 
 
Till saken hör att jag hade en idé. Eftersom jag skulle vara borta hela min födelsedag så bad jag Shielo spendera mina pengar på Birsta så att jag skulle ha något roligt att se framemot när jag kom hem igen. Fina Shielo la till av sin egen kassa och köpte en massa mer grejer dessutom. Så himla gulligt!
 
Så när hon nu kom hem till mig, satt vi å drack té, snackade om allt möjligt och öppnade presenter. Sjukt bra presenter dessutom! PresentletarN kan vi kalla na i fortsättningen. Sitter faktiskt i detta nu och slurpar té ur min katt-té-kopp.
 
Men inte nog med det...
 
 
Hon gav mig världens finaste tavla med 25 bra saker om mig. Kan ni förstå vad fint? En sån där tavla man ska titta på när man känner att självförtroendet är lite trasigt. En fantastisk fin present med massa omtanke bakom.
Ögonen tårades av detta fina, så sjukt sjukt fint.
Shielo, det bästa är att du är min kompis! En pärla!
 
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0