Spotify 2016 och 2017

2017-12-07 / 17:46:00

Spotify ju himla fiffiga! Dom har fixat listor till oss medlemmar där man kan få se de låtar man spelat mest under ett år. Vilket är jätteroligt att se, då vi alla säkerligen ha musikminnen till vissa låtar.
 
Här nedan ser ni mina första 15 låtar som jag lyssnade på 2016.
 
 
Det går verkligen att se saker som hände under 2016 i denna lista. Tex. så tävlade jag i Pole Dance under sommaren 2016 med låten "Havet är Djupt" som då såklart spelades om och om igen. En halvrolig grej är att en annan låt med samma namn dvs "Havet är Djupt" med artisten Lokal även var med på min 2016 års lista.. haha bara för att den kom efter den med Per Myrberg. ^^
 
Annars upptäckte jag nog Ghost under 2016 också, himla fint. Musiksmaken går ganska upp å ned å åt alla håll. Metal blandat med lätta "sjunga med" låtar. Under 2016 såg jag även "Torka Aldrig Tårar Utan Handskar" den fantastiska serien om aids, därav "Mitt enda liv" längst ned på denna lista. "Sons of Anarchy" är en grymt bra tv-serie, därav "Can't get used to losing you" i mitten.
 
Verkligen jättebra låtar må ja säga haha, himla tur med tanke på att det är min lista ;)
 
 
2017! Spännande! Året då jag introducerades för Dunderpatrullen, vilket kanske märks. ^^ Sabaton kom ut med en ny platta vilket gjorde att jag och Mackan åkte på deras spelning i Umeå. Ett annat musikminne var innan en av de många föreställningarna av Djungelboken spelade ljudteknikern låten "Delirious", fantastiskt bra låt.
 
Jag är mycket nöjd med mina spellistor må jag säga. Riktigt skoj att få drömma sig bort igenom åren och samtidigt lyssna på bra låtar. Trevligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0