MÖHIPPA

2017-01-15 / 19:56:11

Så kom annandagen, måndagen och den sista röda dagen på denna jul. Vad skulle egentligen ske denna dag?
Jo Sofis möhippa!!
Det var lite roligt att möta Sofi i kyrkan på julafton och nicka instämmande när hon sa att vi borde dra ihop en fika, alla brudar. Så lite hon visste där och då ;)

Hur som haver så fick jag äran att ta Sofi från Gåxsjö till Östersund. Jag körde dit och parkerade bilen. Visste att hon och Erik befann sig någonstans på denna plats. Så plötsligt såg jag dom komma ut från ett närliggande hus. Jag höll på att dö av extas. Smög fram mot dom medan de var bortvända och när Sofi precis skulle vända sig skrek jag "KIDNAPPAAAD" och hoppade med henne upp och ned "MÖHIPPA MÖHIPPA MÖHIPPA". Hahaahaa älskart.
Hon blev sjukt glad och förvånad trots att hon fått en liten lapp om vad som väntade.

Så begav vi oss ut på vägarna mot Östersund. Parkerade i stan och traskade upp till Andrea, som jag inte mindes alls vart hon bodde, men hur som helst så plingade Sofi på och frågade efter ett paket till fru Hansson. Andrea spelade med och gav ett paket. Därefter hoppade Rebecha, Linnéa, Serena och Emma fram från toaletten och skrek.
Känner att jag sitter och ler när jag skriver detta, så det var väldigt lyckat.
 
 
Vi skålade i champange och alkoholfritt vin till oss som körde och Sofi fick öppna sitt möhippa-paket som innehöll lite alltmöjligt roligt. Från roliga saker att dela ut och ha på sig till utmaningar och frågor. Riktigt nice!
 
 
Efter lite skålande, ätande av pastassallad, utdelning av mössor och små mini-tiaror så höll jag en musikquiz där Emma vann en tacokryddspåse (vem käkar inte tacos liksom). Efter detta skulle Sofi på äventyr och vi gick igenom stan till ett speciellt mål. Det var minsann lite roligt att gå igenom stan när alla bar fina mössor. Ett riktigt bröllops-crew.
Men vi dumpade bruden och Linnéa på Make-up Store där Sofi fick en sminkning och lite produkter. Medan hon befann sig där, tog vi andra oss ned till badhusparken och förberedde lite shotts av olika slag. ^^
 
 
Några var det faktiskt saft i.
 
Sedan blev det färd hem till Serena där vi skulle äta en fruktansvärt god tacogratäng och spela ett spel jag tagit med mig "Cards agains humanity" (riktigt kul) och snacka massa minnen.
 
SELFIETAJMM

 
 
Fiiiiin kväll. Det är verkligen jätteroligt att få mötas upp så här och ha en riktigt mysig och rolig stund med gamla vänner. Det händer ju inte allt för ofta vi kan göra på detta sätt. Så kvällen blev väldigt lyckad för att uttrycka mig kortfattat.

Men sedan skulle vi till All Star!
 
Lite fler selfies...
 
Sofi hade som sagt lite olika uppdrag under kvällens gång. Hon skulle bland annat ta en selfie med Birger och en tomte. Be om en gratis drink, få relationsråd av ett par (VILKET hon fick!! Haha rådet var "Se till att han har pengar" Hahahah) och mycket mer. Riktigt bra skrivet av mina fellow friends.

Sedan avslutades kvällen efter massa dans och lite drinkar på All Star. Jag tror Sofi var mer en nöjd med denna kväll som blev väldigt lyckad på alla sätt.
Tack kära brudar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0