Midsommar

2017-06-29 / 10:00:00

Ni vet när det känns så där riktigt bra? Så där riktigt bra som rabarbersaft smakar? Som jordgubbarna gifter sig med grädden? Som de nakna fötterna älskar gräset? Så kändes det att få åka hem, om så för några dagar. Ett avbrott, en paus, en rast från vardagen (som inte är så vardaglig just nu men ändå).
 
 
Trodde faktiskt inte jag skulle få se min brorsa Tobbe med familj denna sommar. Därför kändes det extra superbra att få åka hem denna helg, då vi också hade två dagar ledigt från teatern. 07:30 startades min resa från Sundsvall, midsommarafton och inte en bil syntes så långt ögat kunde nå. Runt 10:10 befann jag mig i Strömsund och körde in i samhället som var på hugget för att fira midsommar. 
 
Det är något speciellt med att se en plats förändras. Sist jag var i Ström var det påsk, kallt, snö och isigt. Nu befann den sig i grönska och med ljusa moln dansande över himlen.
 
Ett kärt återseende av alla brorsbarn, föräldrar, bröder, svägerskor och hundar blev det. Därefter for vi ner till hempan för att se päronen dansa (det ligger tydligen i släkten, det här med att uppträda ;>) och att själv vara med och dansa med brorsbarnen blev det såklart.
 
 
Supermysigt! Sen for vi hem, käkade en underbar middag hos bror Mackan och hade det allmänt apnajz innan mina ögon slocknade.
 
Lördagen bestod även den av brorsbarnsbus och intressanta diskussioner med bröder och svägerskor och föräldrar. Ja gillart, det här med att få se alla och umgåsas lite. En god middag och skålande för päronen som varit gifta i 30 år och därmed firar pärlbröllop.<3
 
Två fantastiskt fina och välbehövliga dagar tog slut lite för snabbt. Men fina var dom! Riktigt fina!
Under söndagsmorgonen for jag åter hem till Västernorrland för att spela en föreställning och sedan avnjuta en skål med flingor och mjölk på balkongen. Njutigt.
 
 
Så fortsätter dagarna på dagarna. Vi fortsätter att spela Djungelboken (finns nog biljetter kvar, för den som ej har sett den), åtta föreställningar kvar av tjugo. Semestern är nalkande även den.. nästan bara en vecka kvar. Tycker nyss det var februari? Vart tar tiden vägen?
Ser dock framemot både semester och hösten, det händer så mycket trevligheter under dessa två. :)
 
Hur som haver. Nu fortsätter veckan.
Haa däää!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0