Fredagskvällar

2017-09-08 / 18:36:05

Fredag igen! Trevligt!
När jag nu sitter här i min enkla tvåsits(eller klämma-ihop-sig-tresits-) soffa så vill jag minnas tillbaka på min barndoms fredagskvällar. Vill minnas dom som lite extra speciella, heliga fredagskvällar. Kanske samlades vi alla framför tvn och såg något familjeprogram så som Galdiatorerna eller Fångarna på Fortet? Helt ärligt så klarar jag inte av dessa program nu som vuxen. Jag stänger av. Det är inte underhållning längre. Man kan ju undra varför? Är det för att dom känns långsamma eller för att jag känner igen konceptet så väl att det inte längre känns aktuellt?
 
Hur som haver var det ju väldigt mysigt när man som liten satt tillsammans med familjen och kikade på programmen. Kanske käkade nån god kaka? Eller popcorn? Lugnt och mysigt.
 
Denna fredagskväll är relativt lugn den med, har t.o.m poppat popcorn! Men istället för något överproducerat familjeprogram, så vilar mina ögon på Wahlgrens värld (sååå bra) och Arn - Tempelriddaren som finns på Netflix. Det blir en lagom och fin fredag. Precis som jag vill ha den, för att tanka tillbaka energin som gått förlorad under dagen och veckan.
 
Från en fredagsreflektion till något helt annat: Essie!
 
 
Jag blev förälskad i detta nagellack må jag säga. Det blev så fint! Tillåt mig att rekommendera denna hållbara nagelutsmyckning.
 
 
Jag är nöjder. De må ja säga. Nöjder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0