STORA SURKÅLSDAGEN (caps lock)

2017-09-12 / 17:18:00

Idag vill jag påstå att det var en typisk "Sitta inne och äta frukt"-dag. Minns ni när man gick på lågstadiet? Det släcktes ned i klassrummet, alla tog fram sin frukt och fröken satt och läste någon bra bok? Fantastiskt mysigt! En bok jag minns extra speciellt var SVJ - Stora vänliga jätten, den läste min fröken Anita för oss på mellanstadiet och jag satt som förtrollad. Har ni barn i er närvaro som råkar vara runt tio år, så låna boken och läs för dom.
Regn och rusk, levande ljus och en bra bok. Det hör väl nästan ihop vill jag påstå? Men denna dag måste jag dock döpa till DEN STORA SURKÅLSDAGEN. Med caps lock varning.
 
 
Surkål. Av någon anledning fick jag för mig att köpa en burk. 20 kr för en burk var ju ändå ett bra pris för så mycket kål. Nyttigt har jag hört att det ska vara dessutom.
Eftersom jag inte orkade fixa några matlådor igår fick det bli surkål och havregrynsgröt (ej tsm) till lunch på jobbet. Öppnade burken. En doft av vinäger? Isch? Sipprade ur den stora glasbehållaren. Jag tog en gaffel och fyllde munnen med innehållet. Suuuurkål. "Det är inte svårt att toppa min lunch idag" sa jag till mina kollegor medan mina smaklökar bestämde sig för att det inte var så gott som jag hoppats på. Tänk er en pizzasallad som liksom har stått för länge? Säkerligen skitnyttigt, men gott? Nja. En smak att lära sig att tycka om? Ja absolut, tror säkert att man skulle uppskatta den om man tving i sig kålen varje dag i ett år.
 
Men jag ska ge min tappra surkålsburk en till chans. Tänker mig att det kanske blir en bra kontrast till korv?
 
Äsch ja slänger in två selfiesar när jag ändå är igång.
 
 
Vill faktiskt tipsa er om Glitters hårsvans verktyg som man kan hitta HÄR. Den är riktigt bra. Använder den ganska ofta numera för att få lite volym på hästsvansen. Glitter har ganska många fixa-frillan-grejer numera, vilket gör det enkelt även för en sådan som mig (som vill att allt ska gå fort och vara lättsamt) att göra hårsvallet lite roligare.
 
 
Woop woop. Tisdagar. Dom är ganska fina ändå trots allt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0