Vattenbubblan

2017-09-02 / 14:44:03

Tänk att jag fick så fin respons på mitt förra inlägg, det värmde i hjärtat minst sagt, blev så glad. Idag är det lördag dock och tanken är väl att vara lite produktiv. Lagom produktiv. Det är ju ändå helg vill jag påminna er om.
 
Gårdagen dock! Fruktansvärt mysig blev den. Jag och Ullis befann oss hos Amanda (saknade Sanna) och hade en riktigt fin kväll. Det blev självklart massa kattgos med Amanda och Anders fina kissemissar Siri och Frans (råkade ta nåågra kort).
 

 
Visst kan ni riktigt känna hur fingertopparna rör deras mjuka päls? Hur man kan dra fingrarna genom pälsen och känna hur de njuter. Det går inte att inte älska päslbollarna.
 
Våra ögon vilade på Kristallengalan som gick på tv, innan det var dags att hoppa i vattnet. Badtunna! Jag har aldrig badat badtunna förr, så för mig kändes det extra speciellt. Jag stängde dörren bakom mig och kom ut i den kalla höstluften. Natten hade gjort sig påmind i form av sitt svarta täcke som lades över oss. Hängde upp handduken, steg upp för trappan och kände hur min fot bröt ytspänningen till den varma badtunnan. Satan i gatan mysigt! Hela min kropp mådde väldigt bra där i det uppvärmda varma vattnet. Wow.
 
 
Det kändes helt underbart att få befinna sig i denna tunna medan världen fortsätte med sina sysslor utanför vår vattenbubbla. Njutigt var ordet!
 
Efter denna kväll sov man riktigt gott vill jag lova. Men nu blir det till att leva ut lördagen också, kanske blir det en liten vattenbubbla i form av diskning? Lagom sysselsatt lördag var det beställt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0