Fridas Bröllop

2018-08-12 / 21:05:44

Jag fick verkligen avsluta min semester på absolut bästa tänkbara sätt. Att få gå på min fina vän Fridas bröllop när hon gifte sig med sin fina Johan. Glädjetårarna rann och skratten ekade under dagen och kvällens gång.
 
Men innan jag berättar om detta grävde mig ner i arkivet och hittade lite Frida-bilder från universitetet. Vi gick ju nämligen InfoPR, hon och jag och massa andra fina vänner. En tid att verkligen titta tillbaka till med glädje.
 

 
Haha så många roliga minnen, som  här ovan när vi var på High School fest hos Elin. Eller när vi såg en säl i selångersån och ringde polisen som sa "Har den simmat in så kan den simma ut".
 
Men så kom dagen. Shit! Frudie ska gifta säää!
Jag, Malin och Robin åkte relativt tidigt från Sundsvall[Söönsvaall] för att bege oss till Järvsö där det vankades bröllis. Robin började hela resan med att fråga "Är du åkrädd Erika?", sen bar det iväg.
 
Vi kom fram till Järvsö. Oh my gosh. Så vackert! Allt ligger så tätt ihop, tillsammans med vattnet som ringlar sig igenom bergen. Järvsö känns som en stor kram helt enkelt och apropå kram så var det faktiskt till KRAMsta Gästgård vi gjorde vårt första stopp. Här skulle Malin och Robin bo, när Robin plöstligt utbrister "Jag tror vi har ett problem". Finbyxera var inte nedpackade. Panik!
Robin slängde sig själv i bilen och åkte iväg för att hitta någonstans att handla ett par byxor (skulle bli så himla knepig stämning med ett par shorts på bröllop kände vi). Till vår förvåning var han tillbaka inom en halvtimme. Så fort hade det aldrig gått för mig vill jag lova.
 
Jag passade på att ta lite selfies. Det är ju inte alltid man är så här uppklädd.
 
 
Nu bar det iväg till kyrkan.
Det var en riktigt stor och fin kyrka må jag säga. Träffade på My och Per och alla andra förväntansfulla vänner och släkt till brudparet. My, Frida, jag och Malin känner varandra sedan universitetstiden så det är var så himla roligt att ses igen.

 
Vi fick vigselprogram och en psalmbok. Men min psalmbok verkade sjunga på sista versen (höhö).
 
Så tänk er nu en förväntansfull stämning. Alla jag ser är glada och pirriga. Vi väntar nu på våra vänner eller familjemedlem som snart ska tåga in. En cermoni ska äga rum för att hylla kärleken och samtidigt binda ihop två människor som valt att leva tillsammans. Två fantastiskt fina människor.
 
Så börjar musiken spelas, det är låten Photograph med Ed Sheeran. Jag ser Johan komma gåendes med hans systerson Valdemar i handen. Så stiliga! Därefter Johans Bestman och vackra Alva, Fridas syster. Steg för steg tågar sedan Frida i sin vita vackra klänning tillsammans med sin mamma. Lycka och glädjetårar!
 

 
Därefter började en otroligt fin vigsel med inslag av sång och opera. Väldigt vackert och fint!
 
 
Jo! Dom sa faktiskt ja!
Älskar att dom dansade ut till låten "Signed sealed delivered" med Stevie Wonder. Helt underbart!
 
Uttågandes ur kyrkan fick de en dusch av semsamfrön och hjärtströssel innan vi fick krama om turturduvorna.
 
Så himla fina!
Därefter tågade vi till anslutande gård där själva bröllopsfesten skulle hållas. Fantastiskt att allt låg så nära i Järvsö, verkligen jättefina byggnader och natur.
 
 
Här välkomnades vi med bubbel och tilltugg, innan fotografier togs och middagen började.
 
Skärpan på ovan kort (upptäckte jag nu) var inte den bästa. Men håll till godo ^^ All dekoration var så vacker och jag kan tänka mig att det ligger många timmar bakom allt detta. Måste säga att trycksakshjärtat(man är ju smått arbetsskadad) slog lite dubbelslag genom kvällen. Så många fina trycksaker och bra val av papper
 
 
Tänk bara som ovan? Så himla smart! I dessa lådor fanns allt från mensskydd till snus och huvudvärkstabletter. Allt för att vi som gäster ska få en så fin kväll som möjligt. Kreativt!
 
 
Nu började middagen och vi blev välkomnade av Toastparet Adam och Elin med en grymt påhittig version av flygvärdinnors säkerhetsgenomgång, men på bröllopsfestvis ;) Därefter blev vi serverade en cheescake med varmrökt lax, jättegod. Även om jag var lite upp i varv som precis efteråt skulle tala. Haha tänk att man alltid ska bli så nervös? Spelar verkligen ingen roll hur många gånger man gör det. Men det blev faktiskt jättebra och uppskattat. Efter mitt tal fick vi höra en hel hög med helt underbara tal tillägnat till de nygifta. Några fick ögonen att tårfyllas och andra fick en att tjoa och skratta. En fantastisk blandning.
 
Såklart fick även brudparet gå igenom den klassiska "skoleken".
 
 
Dom var inte alltid överens minsann ;) Vissa frågor som tex "Vem får in flest marshmallows i munnen" fick dom dessutom bevisa. Helt underbart!
 
 
Middagen bestod av en buffé med rostbiff(tror jag det var?), potatiskaka, rostade rotsaker, en jättegod sås och massa grönsaker. Mömsigt deluxe! Efterrätt? Jodu! En efterrätt som heter duga kom därefter. Glassbuffé 2.0. Tänk er allt ni vill ha på en glass? I bufféform! Kan vara den bästa idén jag hört. Någonsin. Min tallrik såg ut som en målning av Picasso. Det var fasen grejer överallt. Chokladsås, kaksmulor, blåbärscurd(bästaaa), glass av alla sorter och chokladsås och maränger.
 
Jag överdriver inte när jag säger att vi var MÄTTA efter allt detta. Fantastiskt gott.
 
 
Därefter blev det såklart en hel del dans. EN HEL DEL.
 
 
Förutom allt detta så fanns det även ett fotobås, för den som ville ge en videohälsning till brudparet. Men man fick även ge dejtingtips eller bara skriva en hälsning på små fina lappar.
 
På kvällskvisten fick vi även se de nygifta dansa sin första dans tillsammans.
 
Så vackra!
Tänk att dom är gift nu? Frida och Johan? Ring på fingret och en massa kärlek! Så häftigt! Det firades med dans ända fram till klockan slog 04 på morgonen. Shit va vi höll i gång hela gänget!
 
Vilken rolig och vacker upplevelse. Att få se sina vänner så lyckliga, gör mig så glad! Tusen tack fina Frida och Johan för en helt fantastisk upplevelse, önskar er all lycka och mer där till <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0