Hernö Gin

2018-12-15 / 18:33:00

En fin sak med att vara säljare är att få åka ut till olika företag, träffa en hel del olika människor med unika historier. Den här dagen hade jag bokat in lite olika besök i Härnösand (som jag av någon anledning säger "Hörnösand" till? Någon fler som säger så?).
 
Jag styrde bilen mot Dala, där ute finns Hernö Gin och Lockeby bryggeri. Lockeby besökte jag några veckor innan faktiskt, riktigt intressant att få se och höra hur man brygger och känslan för hur man bygger upp ett bryggeri. Bröderna Bommen tog jag också och besökte för någon vecka sedan, dom håller till ute i Njurunda och har också riktigt spännande produkter.
 
Men idag var det dags att besöka Hernö Gin som har vunnit otroligt många ärofyllda priser för sin gin. Jag parkerade bilen i ett fruset Dala och klev utanför bildörren och hörde... absolut ingenting.
 
 
Knäppt tyst. Inte ens ett fågelkvitter. Det var så tyst att jag fick hemlängtan.
Jag minns så väl när jag flyttade till Sundsvall första gången. Jag var så van vid att sova i huset i Strömsund, längst ned i källarn. Jag var van vid tystnaden. När jag sedan flyttade in i lägenheten högst upp på Oscarsgatan i Sundsvall så blev det aldrig tyst. Första natten förundrades jag över stadsbornas möjlighet till sömn. Bilarna susade utanför husen, någon pratade allmänt högt och spelade musik.
Såklart vande även jag mig vid ljuden så småningom.
 
Hur som helst så hade jag ett riktigt härligt möte med Maria som är kommunikatör hos Hernö Gin. Jag fick se deras produktion och både se och dofta på deras gin. Dom har ju otroligt många sorter och en del av dom är det bara skillnad i mängden vatten. Tänka sig att det skulle göra så stor skillnad i smak? Otroligt.
 
Jag blev så sugen på att åka på ginprovning! Hur roligt vore inte det? Lära sig mer om gin, skilja smakerna från varandra osv. Det vore en riktig rolig upplevelse.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0