Heliga tisdag

2018-02-20 / 12:32:00

Oh holy tuesday! 
Älskar tisdagar av endast en anledning: En ledig kväll. För hur mycket jag än älskar teatern så behöver jag defintivt en paus ibland för att få återhämtning och ännu mer energi till nästa rep.
Det är ju typ det mitt liv går ut på? Aktiviteter - Återhämtning - Aktiviteter - Återhämtning. Det betyder verkligen inte att något inte är roligt eller uppskattat, det betyder bara att energin är slut och att det behövs tankas.
 
Det som är synd är väl att jag måste ut till Birsta denna tisdag. Jag upptäckte nämligen i helgen att min scen-outfit inte alls funkade. Tanken var en svart tunika plus färgade strumpbyxor. Smaaaart tänkte jag, en färgklick å smidigt att röra sig i (HUMAN är en ganska fysiskt krävande pjäs). Men tro på sjutton?? Där stod jag och visade hela härligheten?? Hahaha strumpbyxor var ju inte så täckande som jag hade tänkt minsann. Så det är bara att fara ut på klädjakt igen. Förhoppningsvis går det smidigt och fort (åååh who am I kidding).
 
Så det ska jag göra... sen ska jag ha en fin tisdagskväll. Lika fin som min fredag och lördag var denna helg. Mmh.. bara bäst helt enkelt!
Men sen kör vi igång med rep igen och tro mig nu börjar det verkligen likna något på alla fronter i både min egen och ungdomarnas pjäs. Ser verkligen fram emot resultatet.
 
 
Du har väl säkrat din biljett? LÄNK
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0