Bra design = Fler köp?

2018-07-25 / 13:26:00

Tänk vad fort en helg i Sundsvall kan gå?
*Swish* så försvann den i ett nafs. Men trevlig var den!
 
Hann åka till Härnösand och besöka mina vänner familjen Nordin under måndagen. Så trevligt och djupt! Älskar djupa samtal som ger så mycket mer än ytliga. Härnösand är ju förresten en jättevacker stad. En hamnstad (till skillnad från Sundsvall) som heter duga.
 
Tog mig ett besök på Coop Forum när jag ändå var i krokarna.
Åh se mitt fina köp:
 
 
Kunde inte låta bli att köpa denna goding!
Typsnittet är ON FLEAK. Fantastiskt!
 
Tänk hur mycket vi faktiskt köper på utseende?
Jag behövde verkligen inte en till anteckningsbok, ändå står jag där i kassan och ber dom vara extra försiktig med min lilla master planbok. Hur många gånger har inte detta hänt? Att man ser en något med en vacker design, en fin text tryckt på en tröja, en snygg layoutad A5-flyer? Man kanske inte behöver prylarna, men ändå lockar dom till sig en.
 
Summa summarum är att design och layout gör mycket på vårt köpbeteende. Vill man som företag att kunder ska anlita dem via hemsidan, ska läsa sitt budskap, köpa den nya produkten osv. Så vill jag slå ett slag för alla reklambyråer där ute. Det finns en anledning till varför en snygg layout säljer pepz.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0