Hello Thursday

2018-05-17 / 18:25:24

Visst märks det att jag inte har lika mycket att tänka på?
Det är ganska skönt att känna den där känslan av att ha tid och vänja sig vid det. Samtidigt kanske det är en mindre bra grej? Att vänja sig? Det betyder ju därmed att det kommer bli lika ansträngande igen? Haha men samtidigt är väl det lite livets gång också? Att ha mer eller mindre att göra genom året?
 
Men jag finner det riktigt roligt att lägga tid på att blogga faktiskt.. mest för att det inte är så ansträngande. Försöker alltid några gånger per år att skriva en novell/roman, men fastnar alltid? Det är inte alls som ett rinnande vatten. Det är snarare som sirap med digistiveberg som man måste klättra över och så fort man kommit ner igen så sjunker man ner i nån jäkla kvicksand gjord av tjock oboy, drunknar man inte så kan man ge se fan på att man trasslar in sig i nå godisremmar och är det inte slut där så får man lyfta bort blockchoklad ur sin väg tills man kanske kanske KANSKE är i mål.
 
Men jag hittade en ny tjänst av en "slump" haha (finns det ens nått som heter slump i sociala medier idag? Storebror ser dig, ya know). "Tell a tale" heter företaget och tjänsten är inte färdigställd ännu, men jag fick vara med och svara på några frågor osv. Det verkar kunna bli en sida för skrivande med målsättning av ord, feedback på texter etc. Kan bli bra, vi får väl se :)
 
Men nu ska ja på teater med Ida, vi ska se Tartuffe! 
Den har jag sett framemot att se länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0