AW

2018-09-08 / 16:20:33

Sofia, Sara, Anna och jag tog oss en AW igår efter jobbet. Testade på restaurang Libanon, vilket var gattans. Därefter promenerade vi mot Udda för att ta en å annan drink.
 
 
Lövely pepz! Vi såg en nötkråka på vägen dessutom. Dom är ju tydligen ganska lagom sällsynta?
 
 
Udda! Som tydligen fortfarande hade sin uteservering öppen med infravärme. Mysigt! Det blev några drinkar minsann och ska man dricka riktigt bra drinkar i Svallis så ska man antingen gå på Udda, Rå eller Invito. Dom kan verkligen sina grejer.
 
 
Skulle jag ha en signaturdrink så hade det varit denna. Amaretto Sour. Mandellikör är ju fruktansvärt sött, vilket jag älskar att blanda med mjölk (smakar precis som kubb) även om jag alltid köper Disaronno men det är ju bara ett annat märke på mandellikör :)
Amaretto Sour, är en mandellikördrink fast i en "sur" trappning. Precis som att en sur godis fortfarande är söt så är även denna drink söt, men ändå sur. Skitgod! Beställ den nästa gång vet ja.
 
Vi testade lite olika drinkar under kvällen, men min favorit förutom den här ovan blev nog en kaneldrink som smakade pepparkaka. Skickliga bartenders kan verkligen göra under med drinkar.
 
Det blev en grymligt fin kväll med massa snickelisnack och fina drycker.
Tack för det<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0