Faderskapshelg!

2018-09-08 / 09:09:00

Förra helgen hade jag besök av världens bästa daddyo!
Det blev verkligen en toppenhelg på alla dess sätt och vis. Vi började vår fredag med mat på Innergården. Riktigt blodiga oxfiléer blev det. Mums!
 
Men förutom att hälsa på mig så var faktiskt faderskapet på turné! Han är nämligen med som konferencier för bandet Cool Candys. Så jag fick hänga på denna lördag när bandet + pappa hade sin musikkväll i Kvissleby och tro mig när jag säger att det var riktigt kul! Det är ju inte alls min musiksmak, men det gjorde liksom inget utan det blev en riktigt härlig och rolig kväll.
 
 
Jag drog nog ner medelåldern en hel del, men det gjorde mig verkligen ingenting. Jag satt bredvid ett jättetrevligt äldre par som hade lyssnat på Cool Candys (med originalmedlemmarna) när de var yngre och såg framemot en trevlig kväll. Å trevligt blev det!
 
 
Pappa kom in och presenterade bandet och förklarade att det skulle bli allsång, korv med bröd, dans om man ville och quiz. Så vi började med att quiza och lyssna på lite svängiga låtar.
 
 
Jag tog faktiskt och bjöd upp käre fadern under en låt och dansade lite bugg. Så himla roligt!
 
Vi sjöng, lyssnade på en intervju, tävlade om fina priser, och hade en förhimla trevlig kväll, alla vi som var där. Därför skulle jag med glädje rekommendera alla som är i närheten att gå och se dom nu när de fortsätter sin turné. Även om det inte är min musiksmak som sagt, så hade jag en jätterolig kväll som jag verkligen absolut inte ångrar att jag gick på.
 
 
 
Därefter åkte vi hem och hade en tokhärlig lördagskväll med kantarelltoast. Så himla gött!
 
 
Möms!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0