Val och grejer

2018-09-11 / 12:30:00

Det är något speciellt med valtider. En del håller till varje pris tyst om vad man röstar på, andra skriver inlägg på inlägg på inlägg om vad man ska rösta på. Man vill påverka varandra på olika sätt och vis, kanske visa vad man står för eller berätta vad man tycker är rätt och fel.
Personligen har jag också delat en del inlägg om vad jag tycker är rätt och fel. Jag har även diskuterat på ett väldigt sakligt sätt med en person som haft mina motsatta tankar.
 
Det är ganska häftigt att stå upp för sina egna värderingar! Jag känner mig väldigt stolt över mig själv när jag berättar för andra människor vad jag står för. Det är lite grann som att ha en argumentations presentation framför ett antal människor, äga scenen och ta i från tårna "Det här står jag för och det här tycker jag är viktigt!". Applåder och visslingar.
 
 
Så kom valdagen. Jag tycker nästan det är lite högtidligt? Lite som julafton. Vi alla tågar till vallokalen och gör vår plikt, uppklädda lite lagom och övervakar noga hur de ansvariga släpper ner ett, två och tre kuvert i rätt ordning. Fint.
 
 
Sedan satt jag uppe till midnatt och tittade på valresultatet.
Det kändes lite grann som att ingen vann i mina ögon, förutom möjligen ett parti som råkade bli vågmästare. Hej å hå. Resultatet blev ju i princip likadant som förra gången? Nästan.
 
Så nu väntar i alla fall jag på det slutgiltiga resultatet och personrösterna som jag tror visar sig på fredag. Det ska bli spännande. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0